top of page
תשע"ט

הגימנסיה הריאלית, מקיף א'

Hyde Park 

למען חברה טובה יותר

פרוייקט למידה חדשנית

ב- 3.12 התקיים בגימנסיה הריאלית ראשון לציון אירוע שיא, בסגנון הייד פארק בהשתתפות תלמידים משכבות י'-יב'  , המסכם תהליך למידה חדשני שיוצר חיבור משמעותי בין תחומי הדעת לבין מיזמים קהילתיים- חברתיים.
 

פרויקט ההיידפארק כלל שלושה שלבים מרכזיים:

  • חשיפת הפרויקט בכיתות כשהמורים מכינים ומנחים את התלמידים על פי תחומי הלימוד להעלאת רעיונות למיזמים המשלבים את תחום הדעת הנלמד וחיבורו למיזם למען הקהילה.

  • תחרות כיתתית לבחירת המיזם בתחום הדעת שייצג את הכיתה בהייד פארק בית ספרי מתוך כלל המיזמים שנבחרו.

  • שכלול המיזמים והצגתם באירוע "הייד פארק" בית ספרי
     

את התהליך ליוו צוות המורים ופגישות שבועיות עם מנטור לשם פיתוח המיזם הלימודי. לאירוע השיא הגיעו 17 מיזמים בכל תחומי הדעת.  דוגמה למיזמים נבחרים משתתפים – בתחום הדעת ביולוגיה איכות סביבה ואקולוגיה – הקמת מתחם על גג בית הספר "לגג ירוק" שיהווה מרחב למיחזור ולגידולים שמספקים למבנה בידוד תרמי יעיל בכל עונות השנה. בלימודי מדעי המחשב –  מערכת טכנולוגית שמאמנת את בני הגיל השלישי באוריינות טכנולוגית בסיסית.
 

תהליך ייזום ופיתוח המיזמים שילב מיומנויות חקר, יזמות ויצירתיות ,עבודה שיתופית, יכולות איתור בעיות חברתיות קהילתיות, אפיון מיזם חברתי שנותן מענה לצורך שהוגדר ופיתוח אב-טיפוס ראשוני של מיזם.  לקראת אירוע השיא של ההיידפארק, התלמידים התאמנו ותרגלו מיומנויות דיבייטינג, הצגה מול קהל ומיומנויות שכנוע.
 

כל צוות הציג במתחם משלו ברחבי בית הספר מול כלל התלמידים, את הרעיון היזמי שפיתח, במטרה לשכנעם כי הם המיזם הנבחר. דרכי ההצגה והאינטראקציה עם הקהל שילבו הפעלות וחוויות קהל, תוך שימוש בכלים ועזרים (טכנולוגיים ומודפסים) שעמדו לרשותם ותרמו לאופני ההצגה והשכנוע. כלל תלמידי בית הספר העריכו ובחרו את המיזמים הנבחרים בהיבטים של חיבור הרעיון לתחום הדעת, בחירת קהילה מובחנת שיש לה צורך, דרכי עבודה בצוות, יישימות המיזם, חדשנות ועוד.  שלושת המיזמים שקיבלו את הניקוד המרבי יקבלו תמיכה ומשאבים ליישום המיזם הרעיוני והוצאתו לפועל.
 

כחלק מתפיסת בית הספר המתאפיינת בתרבות של הערכה חלופית, מעבר לשלושת הזוכים, כלל המיזמים של כלל הכיתות שהוצגו באירוע ההיידפארק יוציאו לפועל את המיזם הכיתתי שלהם. התלמידים יהיו זכאיים לקבל ציון בהערכה חילופית ולממש את שעות ההתנדבות הכיתתית בקהילה.

WhatsApp Image 2018-12-04 at 08.30.03.jp

במקום הראשון: 
י"א5 פיתוח לוח אינטרקטיבי לתיעוד  השיעורים

במקום השני: 
י"א3 שיפור לימודי המדעים דרך ערכות המחשה

במקום השלישי והרביעי יחדיו: 
י"א2 חיבור בין דורי - צעירים וקשישים באירועי ספוקן

י'1 עזרה בקליטת חיילים בודדים דוברי אנגלית

 

לקובץ מפת כל מיזמי ההיד פארק
 

bottom of page